Eskişehir Gürleyik gezimizde Gürleyik’ten ayrılırken “Hazır bayram tatilindeyiz ve daha 2 koca gün var.” diye sevgiyle birbirimizi gaza getiriyoruz. Off şimdi geldiğimiz yoldan geri mi gideceğiz, hadi eve gittik evde ne yapacağız diye söyleye söylene çıktık yola. Baktık ne benim ne Sevgi’nin ne de Ali’nin eve gitmeye niyeti yok rotamızı çevirdik Beypazarı, Kıbrıscık üzerinden Bolu Aladağlara.

Aladağlara kıbrıscık üzerinden giderken 1800 metre yüksekliğe kadar çıkıyorsunuz. Bu yolu özellikle motosiklet ile seyahat etmeyi sevenlere öneriyorum. Bol virajlı ve manzaralı bu yolda sürmek gerçekten harika. Kıbrıscık’tan sonra biraz alçalıyorsunuz zaten o yol sizi dümdüz aladağlara getiriyor. Aladağlar’da bir çok nokta var kamp yapmak için çünkü ciddi bir alan aladağlar diye geçiyor. Bayram tatili olduğu için her yer insan seli, bilindik mekanlar tıklım tıklım bu nedenle daha sakin bir yer arıyoruz kendimize ve sonunda buluyoruz. Aladağlardan Kartalkayaya doğru giden asfaltı takip ediyoruz bu yol boyunca yolun kenarında bir çok alan var kamp atmak için. İçme suyuna da yakın olan mekanı seçip konaklıyoruz.

Önde iki motorcu arkadaş arkada biz tıngır mıngır geliyoruz. Aladağ deresi hemen yanımızdan akıyor, derede çay balıkları bulunuyor. Soğuk berrak bir dere bu.

Bölge de ateş yakmak serbest, hemen arkanızdaki ormanda sürekli orman şefliği bakım için ağaçları buduyor haliyle yakacak odun sorunu yok. Etrafınızda bolca kozalak var ve bunlarla semaverde çay demlemek harika. Bunların olması gerçekten avantaj ve toplayabildiğiniz kadar odun toplamalısınız çünkü aladağlarda yazın bile gitmiş olsanız geceleri ciddi soğuk oluyor yakacak oduna fazlasıyla ihtiyacınız olacak.

Evet doğada olmak fazlasıyla insanı acıktırıyor, sanırım şehirde bu kadar yemiyoruz. Odun ateşinden midir, içine koyduğumuz dağ suyundan mıdır, tertemiz havasından mıdır yaptığımız yemekler de bir o kadar lezzetli oluyor.

Genel’de soruyor aileler, çocukla kamp olur mu diye. Bize soranlara olur diyoruz resimdeki ufaklığın adı Ali 3,5 yaşında ve bu kamp onun 21. kampıydı. Ali henüz 4 aylıkken 6 kamp görmüştü 🙂

Doğa onun yaratıcılığına iyi geliyor, doğada bulduğu her şeyden oyuncak yapıyor hemde öyle böyle oyuncaklar değil 🙂 Dere kenarında oyuncak oltasıyla gerçek balık tutmaya çalışırken buldum onu.

Doğada çocukla bence 2 kat daha eğlenceli çünkü hem siz eğleniyorsunuz hem onun eğlendiğini görünce eğleniyorsunuz 🙂

Fotoğraf çekmeyi seviyorsanız doğa karşınıza sürprizler çıkarabiliyor, hatta iyi birisiyseniz şirinlerin evini bile karşınıza çıkarabilir 🙂

Aladağlar gerek çam ormanları, gerekse çevresindeki göller ile gidilip görülmesi gereken yerler arasında. Binek bir araç ile çok rahat bir şekilde çıkılabilir. Etrafındaki asfalt yollar bisiklet ile gezmek için biçilmiş kaftan. Yürüyüş parkurları inanılmaz yolculuklara gebe.

Ulaşım için aşağıda bulunan yol tarifi al butonunu kullanabilirsiniz.